30 apr. 2011

Okomplicerad inredning


Enkelt är ofta väldigt snyggt. När det inte känns tillkrånglat utan saker bara är som de är. Ett bord är ett bord, en lampa en lampa, ja ni förstår nog. Jag behöver se bilder som dessa ibland, få mig en tankeställare och påminnas om att inte komplicera saker i onödan. Något som kan vara värt att tänka på både när det gäller inredning och ibland andra situationer... En sak som jag förresten varit sugen på att göra i flera år att att måla fönsterkarmarna i annan färg än väggarna.

Hoppas ni har en fin och trevlig Valborg där ute, själv har jag spenderat dagen i tvättstugan och småstädat lite här hemma. Ett litet glas rosé på en uteservering har jag också hunnit med och det blir nog hämtmat till middag då vi ännu inte hunnit få tillbaka spisen på plats efter att vi påbörjade betsningen av bänkskivorna i köket.

Inga kommentarer: