4 jan. 2011

Äta bör man...


Idag blev det lammfärsbiffar med gräddkokt savoykål och couscous. Inte så många ingredienser och busenkelt att göra. Hemma hos oss är det sällan jag som står för maten, men varannan vecka får vi (mot betalning då så klart...) färdigpackade kassar med recept hemkörda till oss, DÅ kan det hända att jag står för matlagningen...


När kärleken kommer in genom dörren efter avslutad arbetsdag så blir jag så klart glad. Kommer han in genom dörren med en påse som denna blir jag som ett barn på julafton. Igår var en sådan dag, så efter middagen kunde man tro att jag lekte tysta leken. Knappt ett ljud kom ur min mun under tiden jag åt av de underbaraste små bakelser som gömt sig i påsen. Så snabbt gick det att jag inte ens hann fota dem, POFF så var de borta. Men som jag njöt.

Nej nu missar jag ju inredningsprogram på tv, det går ju inte för sig!

Inga kommentarer: