21 jan. 2011

Våga säga nej!

Agent Bauer, stylist Lo Bjurulf för Elle Interiör

Jag minns så väl ett par ord som sades på ett möte jag hade för över ett år sedan med en etablerad inredare. Hon sa att man i den här branschen måste våga säga nej till jobb. Jag hade väl knappast trott att jag faktiskt skulle behöva göra det till det första jobb jag erbjöds men så blir det. Efter att idag ha sett lägenheten och mött slutkunden så känner jag att jag inte kommer att kunna göra henne helt nöjd tyvärr. Hon har en allt för tydligen bild av vad hon tänkt sig (vilket är jättebra vid inredning men mindre bra vid staging) och trots att det lager av möbler jag har att tillgå är stort så kommer jag inte kunna göra exakt som hon önskar. Och det blir inte ekonomiskt försvarbart att köpa in nya möbler som passar i just denna lägenhet bara för ett jobb. Tråkigt, men min samarbetspartner som jobbat länge i branschen tyckte samma sak som jag så det känns ändå som att jag gjort rätt. Väntar med spänning på nästa uppdrag i stället!

Nu är det helg, önskar er en trevlig sådan!

Inga kommentarer: