7 jan. 2011

Varsågod och sitt


Har sålt en fåtölj på Blocket idag. Gjorde oss en fin liten vinst då vi fyndat den på loppis hemma i Jämtland i somras för 20:- och fick den såld för 1000:-. Sen kostade förvisso annonsen 30:- men det kan jag leva med!

Så, nu har jag fått mig en anledning att kolla efter en ny fåtölj, hoppas på att hitta mig en lite mindre en denna gång. Lyckas jag göra ett bra fynd även denna gång kanske den får bo här i några månader innan det blir dags att sälja även den. Inget går säkert hemma hos oss!

Kikar runt på webben för inspiration och om plånboken inte var begränsad skulle jag gärna titta närmre på de två första här. Kanske skulle även vardagsrummet behöva vara större och nog är de allt för galna för att passa i ett vanligt vardagsrum. Men inspireras kan man alltid! Den sista fåtöljen är Missonis variant av Alvar Altos klassiska Armchair 400, kanske kan man satsa på att klä om en fåtölj i Missoni-inspirerat tyg?

Och nej bästa syster, jag vill inte ha hem någon av fåtöljerna som står hemma hos dig, inte ännu...

Har förresten precis spenderat 2 timmar i en biofåtölj, vi såg Winter's Bone. Fin film, se den.
Vi fortsätter med en film till här hemma, jag ser fram emot att somna gott i soffan...

Inga kommentarer: